arculat

Így könnyű figyelmet kapni – a 8 legnépszerűbb infografika típus

Az emberek vágynak az érdekes tartalmakra, de a túl sok információ elől viszont már menekülnek. A jó hír, hogy minden tartalom érdekessé tehető, ha megfelelő formában tálaljuk őket.

Ha definiálni szeretnénk, az infografika olyan tartalom, amely vizuálisan vonzó, figyelemfelkeltő és könnyen emészthető formában ad át információkat. Bonyolult, összetett vagy éppen száraz elemzések, eredmények, folyamatok bemutatását tehetjük velük izgalmasabbá, hogy a célcsoportunk számára minél egyszerűbb és könnyebb legyen a megértés. A content marketing, történetmesélés hatékony eszköze, hiszen meg tudjuk jeleníteni a karaktereket, helyzeteket, időbeliséget is, ill. minden csatornán jól alkalmazható. Nagyon fontos, hogy a márka arculata a megfelelő módon köszönjön vissza, színekben, fontokban, ikonrendszerekben, egyéb alkalmazott vizuális elemekben.

Előnyei:

  • sokkal nagyobb figyelmet generálnak, 30x nagyobb eséllyel olvassák el, mint egy szöveges tartalmat
  • lényegesen könnyebbé teszi az üzenetek átadását
  • a célközönség számára élvezetessé válik az információszerzés, valamint a tájékozódás
  • lényegesen nagyobb arányban osztják meg a felhasználók, mint a normál bejegyzéseket

 

1. Statisztikai infografika

A megfelelő statisztikákkal, tényekkel, számokkal alátámasztott üzenetek a hitelességet, megbízhatóságot, kompetenciát erősítik. Az adatvizualizáció eszközeivel izgalmassá és könnyen emészthetővé válnak a legszárazabb számsorok is. A figyelem felhívása a legfontosabb eredményekre, összefüggésekre, számadatokra, statisztikai infografikákkal a legkézenfekvőbb megoldás.

Tipikus eszközeik a grafikonok, táblázatok, diagramok, ábrák, ikonok. Minél kevesebb a szöveg, annál beszédesebbek tudnak lenni a számok, és annál inkább fel tudják magukra hívni a figyelmet. A számokon van tehát a hangsúly, a színek, vizuális elemek pedig a történetet rakják az adatok mögé.  Vállalati statisztikák, iparági trendek, éves beszámolók, fogyasztói elemzések stb. bemutatására alkalmas, hogy csak néhány példát említsünk a lehetőségek közül.

Statisztikai-infografika
Forrás: unbounce

2. Ismeretközlő infografika

Ezeknél az infografikáknál a szövegen van a hangsúly és nem a számokon. Egy ötlet bemutatására, koncepció kifejtésére, bármilyen téma megvilágítására alkalmas infografika típus. Ha szeretnénk gyors rálátást adni egy témára, akkor a kulcsszavak, lényeges gondolatok kiemelésével és megfelelő illusztrációval megtehetjük ezt.

Ismeretközlő infografika
Forrás: Kreatív Műhely / Herman Ottó Intézet

3. Idővonalas infografika (timeline)

Az idővonalas infografika a legjobb választás valaminek a történetéhez, a fontos dátumok kiemeléséhez vagy az események, projektek áttekintéséhez.

Segítségével felvázolható egy vállalat szervezeti útja, kezdete, növekedése az évek során, mérföldkövek, legemlékezetesebb pillanatok és elért eredmények. Emellett bemutathatja egy projekt kezdetét és folyamatát, kiemelve a fontosabb lépéseket, kihívásokat, sikereket. Azáltal pedig, hogy jobban megismerünk valakit, könnyebben meg is tudjuk kedvelni, de  legalábbis előnybe helyezzük azzal szemben, akit nem ismerünk.

Mivel az emberek hajlamosak az időt térben értelmezni, az idővonal infografikájához hasonló látvány segíthet tisztább képet alkotni az időkeretről. A vizuális eszközök, grafikai elemek, például a vonalak, ikonok, fényképek és címkék, mind segítenek kiemelni és megmagyarázni az időbeli pontokat.

Timeline infografika
Forrás: Kreatív Műhely / Jankovits Engineering

4. Folyamatleíró infografika

Egy folyamatot, ha lépésekre bontunk sokkal könnyebben érthetővé, áttekinthetővé válik. Ezek az infografikák lehetővé teszik az egyes lépések körvonalazását és pontosítását. Kiemelhetünk részeket, az egyes lépések jellemzőit, ugyanakkor magyarázó szövegrészeket is helyezhetünk el. A legtöbb folyamat infografika egyenesen fentről lefelé vagy balról jobbra halad. A lépések számozása megkönnyíti a folyamat követését.

Folyamat infografika
Forrás: Brwilliams
Folyamatleíró infografika
Forrás: Kreatív Műhely / OBA

5. Összehasonlító infografika

A legtöbb esetben ahhoz, hogy dönteni tudjunk, különösen, ha választanunk kell, ismernünk kell a lehetséges alternatívákat. Az összehasonlító infografikák ebben vannak a segítségünkre. A legtipikusabb formája, amikor két terméket, szolgáltatást vagy módszert hasonlítunk össze. Azonban fókuszba rakhatunk kettőnél több dolgot is egyszerre, vagy épp ellenkezőleg, csak egy adott terméket, vagy szolgáltatást előnyeivel és hátrányaival.

Összehasonlító infografika
Forrás: projectmanagementworld.com
Forrás: Kreatív Műhely / T-Systems

6. Listázós infografika

Amikor előnyök, tippek, összetevők, érvek, szolgáltatások vagy termékek felsorolására van szükség, akkor listázós infografikát célszerű használni. Vonzó kiemelésekkel, számokkal, ikonokkal, színekkel törjük meg az egyhangúságot, a száraz szöveghalmaz monotonitását.

Kiadvány infografika
Forrás: Kreatív Műhely / T-Systems
Forrás: Starbucks

7. Földrajzi infografika

Ezek az infografikák segítenek látványosan bemutatni egy adott cég, vagy vállalkozás földrajzi helyzetével, terjeszkedésével kapcsolatos információkat és adatokat. Legyen szó az irodák helyszíneiről, a globális piaci részesedésről, üzleti, értékesítési pontokról, minden  jól szemléltethető velük. Ezeknek az infografikáknak a fő elemei a térképes chartok, de színes jelölésekkel, kiemelésekkel, magyarázó szöveggel, ill. bármilyen vizuális elemmel tovább színesíthető az összkép.

Forrás: reliefeweb

8. Interaktív infografika

Ezek az infografikák olyan elemeket tartalmaznak, amelyek reagálnak a felhasználó kattintására. Ilyen grafikai és tartalmi elemek lehetnek: gombok, legördülő menük, adatpontok, diagram elemek, adat csoportok stb. Ezek közül némelyek kiemelést kapnak, míg mások háttérbe kerülnek, vagy átrendeződnek. A variációk száma végtelen, így úgy jeleníthetünk meg komoly adatmennyiséget, hogy a felhasználót ez nem terheli, sőt még szórakoztatja is. Itt már a gamification is jelen van, hiszen ezek az infografikák fokozatosan mutatják meg magukat, fel kell fedezni őket.

Forrás: podio.com
Forrás: The Guardian
>> Ha tetszett, ne felejtsd el megosztani ezt a posztot!

Legfrissebb blog bejegyzések