Elismerés az Operának

Szeptember 30-án a Műcsarnokban adták át a 2013-as Magyar Formatervezési és Design Management Díjakat.

A díjazott mellett további három, sikeres design management gyakorlatot folytató cég, köztük a Magyar Állami Operaház kapott munkájáért elismerést és ezzel szélesebb nyilvánosságot, így szerepelhet a Műcsarnokban megrendezett tárlat kiállítói között.

Az idén ötödik alkalommal meghirdetett díjátadón az elismerést Bendzsel Miklós, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala és a Magyar Formatervezési Tanács elnökétől dr. Turkovics Mónika, az Opera marketing-és kommunikációs igazgatója vette át.

A bírálóbizottság tagjai kiemelték, hogy a méretükben, szerkezetükben rendkívül különböző, egymástól távol álló területeken működő cégekben közös, „hogy az alaposan átgondolt, minden elemében jól megtervezett, a dizájn, a marketing, a kommunikáció területén szakértő kollégák közös munkájával létrehozott arculat alapvető fontosságú minden szervezet számára.

„Az Operaház évek óta eredményesen bizonyítja a műfaj kortalan érvényét. Ebben a törekvésében nemcsak a különböző arculati elemeket alakítják át sikerrel; a működésben egyre inkább érezhető az átfogó designstratégia jelenléte. A leglátványosabb újítás az elmúlt év folyamán a Mátai és Végh Kreatív Műhely által végzett vizuális arculatfrissítés volt, amelynek során többek között új kiadványok, meghökkentő imageplakát-sorozat („Opera – ahol kinyílik a világ”) és reklámfilm készült. Az újrapozícionálás során a tervezők és a megrendelők az újítás mellett a tradíciók megőrzését mindvégig szem előtt tartották.”

A zsűri – Dr. Bauer András, habil Cosovan Attila DLA, Dr. Antos László, Böszörményi-Nagy Gergely, Orlai Balázs – értékelése:

„A Magyarország kultúrtörténetében jelentős szerepet magáénak tudó operajátszás egyike a hazánknak rendszeres nemzetközi elismerést hozó művészeti ágaknak. Nemzeti érdek, hogy a műfaj képes legyen megfelelni korunk kihívásainak, megszólítsa az új nemzedékeket és megőrizze helyét a kulturális intézmények sorában. A Magyar Állami Operaház az elmúlt években jelentős lépéseket tett azért, hogy e célokat megvalósítsa. Erőfeszítéseinek egyik központi eszköze a tágabb értelemben vett design, sőt a designgondolkodás vezetői szintű megjelenése volt. A tartalomfejlesztés (például a fiatalokat célzó programok, vagy az interdiszciplináris, összművészeti produkciók megjelenése) a látványvilágában, vizuális nyelvében is megújuló kommunikációval párosul, mindezt pedig hazai viszonylatban még ma sem általános, koherens kisarculati környezet egészíti ki. Az Operaház példaértékű lehet az állami kulturális intézmények számára.


Legfrissebb híreink