Az Operaház a tegnapi sajtótájékoztatóján mutatta be a Shakespeare-évadhoz kapcsolódó 2015/16-os kampányát az Eiffel–csarnokban. Mi is a helyszínen jártunk.
Az Operaház a tegnapi sajtótájékoztatóján mutatta be a Shakespeare-évadhoz kapcsolódó 2015/16-os kampányát az Eiffel–csarnokban.
A szeptemberben induló új szezonban több mint kétezer programot kínál az Opera és az Erkel Színház: 32 premier, 45 repertoárprodukció, 100 hangverseny, kamaraelőadás, gála, rendezvény és fesztivál-előadás, 200 gyermekprogram, 600 épülettúra, több mint 1000 nagyköveti prezentáció várja az érdeklődöket.
Hogy ezt a magas színvonalat és széles programkínálatot a jövőben is tartani tudják az idén 131 éves Opera – a magyar kormány támogatásával – elindította az Eiffel projektet, mely során egy olyan komplex műhelyházat, bázist hoznak létre 2016-ra, amely otthont fog adni a kilenc gyártóműhelynek, két méretazonos próbaszínpadnak, valamint egy hatalmas díszlet- és kellékraktárnak is.
“A legfontosabb küszöbön álló feladat tehát az infrastruktúra felújítása: a kormánydöntés nyomán az Eiffel-projekttel elindulhat egy olyan bázis kiépítése, amely minden raktárat és műhelyet egyesít, két próbaszínpaddal és egy stúdió-képességű zeneteremmel támogatja az Opera jelenleg lehetetlen felkészülési körülményeinek javítását.” – mondta Ókovács Szilveszter.
A 2015/16-os évad “ElsőSorban” kampányához tíz kreatív készült, melyeken valamennyi operaházi műfaj megjelenik, akárcsak az ezeket “megtestesítő” különböző művészeti ágak képviselői, sztárjai. A fotózásokon 58 művész vett részt, az imázs-kreatívokon 24 opera, illetve balett repertoár produkciót jelenítenek meg.
A sajtótájékoztatón sor került az alábbi werkfilm bemutatására is, aminek köszönhetően a közönség is betekintést nyerhetett a kulisszák mögé. A videóban kreatív igazgatónk, Végh Endre, és az Operaház art directora, Fekete Zoltán is feltűnik: