Jótékonysági koncert az Operában

Kiadványtervezés: Opera magazin

2012 óta készítjük az Operaház számára az Opera Magazinokat, melyek kéthavi rendszerességgel jelennek meg. Az Opera márkamagazinok igényes szórakozást, érdekes kulisszatitkokat és természetesen hasznos információkat is nyújtanak az operarajongóknak. A 2017/18-as évad indulásával párhuzamosan elkészült az Opera Magazin 26. száma, címlapon A hugenották főszereplőjével, László Boldizsárral. Több őszi premierről is olvashatunk a lapban: Vidnyánszky Attila, a Bánk bán rendezője, és László Boldizsár is interjút adott a készülő produkciók kapcsán. A LOL! balettelőadás koreográfusáról, Hans van Manenről, és az Olasz nő Algírban ifjú karmesteréről, Francesco Lanzillottáról készült portré a két alkotó munkásságát mutatja be. Schubert Éva halála kapcsán a főigazgató úr […]

Tovább →


Opera premierek

Opera branding: premier-kreatívok

A Magyar Állami Operaház kommunikációs arculatépítésének egyik leglátványosabb része a premier-kreatívok megtervezése. A plakátokra meghatározott struktúrában kerül fel a logó, illetve minden szöveges elem. Ezek következetes használata könnyíti meg az „operabrand” beazonosítását. Majd a képi kreatívok adnak bizonyos impressziót, szimbolikus utalást a darabra, vagy előképet mutatnak a színpadon megjelenő látványról. Hivatottak kifejezni a mű mondanivalóját, stílusát is. Számos mutáció készül az elfogadott „alapkreatívból”, mind az online-, mind az offline médiumokhoz. Évadonként 22-28 premier van, ezért nagyon fontos, hogy a képi világ ne ismétlődjön, mindíg új megoldásokat használjunk. Nagy öröm számunkra, hogy ezekből a munkákból egy nagyobb válogatás bekerülhetett a Szépművészeti […]

Tovább →


Opera 2017-2018

Az Opera 2017/18-as kampányát a képregény műfaja ihlette, a 12 kreatívot tartalmazó sorozat pedig a dalszínház új évadát hirdeti. A kreatívok a korábbi évekhez hasonlóan az intézmény elismert művészeit, valamint új bemutatóit és repertoárjának kiemelt darabjait helyezik a középpontba. A tizenkét képen hat klasszikus, egy meseopera, négy balettprodukció, illetve egy kreatívon a „turné-üzenet” jelenik meg, a zenekar és a kórus tagjainak „tolmácsolásában”. A kampány célja egy közérthető és szerethető arculat létrehozása volt, amely új perspektívából közelít az opera és a balett témáihoz miközben a comics képzőművészetre gyakorolt hatásában, főként a pop artban, Andy Warhol és Roy Lichtenstein munkásságában keres viszonyítási […]

Tovább →


Opera 2014-2015

Opera kampánytervezés 2014-2015: kreatívok

Az Ahol kinyílik a világ kampánysorozat harmadik, egyben a sorozatot lezáró évében a 2014/15-ös Faust-évad kapcsán ezúttal egy nagyszabású image film, valamint egy 12 darabos kreatív és egy ehhez kapcsolódó werkfilm készült. Az eddigi leggazdagabb Opera-kínálatot népszerűsítő szürrealista stílusú rövidfilm a színházi és zenei szimbólumok segítségével megeleveníti az Operaház mesebeli világát, egyszerre ábrázolva a valódi és a valóságon túli univerzumot. A hősök visszatérnek saját közegükbe, az Operházba. Az elmúlt két év kampányával ellentétben ennél a szériánál már nem egy, és nem is sok különböző operát interpretáltak, hanem az opera és a balett világának olyan archetípusait választották ki, amelyek alkalmasak egyrészt a színpadon létező […]

Tovább →


Fricsay 100

A Magyar Állami Operaház, miközben folyamatosan felújítja a dalszínház épületét, technikáját, új bemutatóival párhuzamosan frissíti repertoárdarabjait, figyelmet szentel a műfaj nagy alakjainak méltatására is. Fricsay Ferenc halálának centenáriumára készült el a Fricsay 100 (Fricsay Ferenc, Karczag Márton, Ókovács Szilveszter) album, mely a nagy karmester és zeneszerző életművét mutatja be, rengeteg archív képpel illusztrálva.   „Fricsay mint üstökös jelent meg a horizonton… nyílvánvalóan nem volt nála tehetségesebb dirigens.” (Yehudi Menuhin)   A Fricsay album egy sorozat első tagja volt. Az operairodalom más, kiemelkedő tagjai is kaptak méltó megemlékezést életútjukról, úgymint Radnai Miklós és Sergio Failoni. Egy másik sorozatban az Operaház emblemetikus […]

Tovább →


Opera Magazin

Kiadványtervezés: Opera Magazin

Az Operaház első ingyenes magazinja 2012. szeptemberében jelent meg 66 oldal terjedelemben, 15 000 példányban. Az elmúlt öt évben ez a szám húszezerre emelkedett. A kéthavonta megjelenő kiadványban olvashatunk a soron következő premierekről, a portré rovatban közelebbről is megismerhetjük az Operaház művészeit és az itt fellépő világsztárokat, betekintést nyerhetünk a kulisszák mögé, többek között az énekes-korrepetitorok világába vagy akár a kottatár munkatársainak életébe, illetve aktuális fesztiválokról, ünnepi előadásokról, korábbi eseményekről láthatunk és olvashatunk összefoglalókat. Az Opera Magazin kiadványtervezési feladatait ügynökségünk 2012 óta látja el. Az Opera Magazinok megtekinthetők itt.

Tovább →


Opera microsite

Elsősorban honlaptervezés és social média kampány

A 2017/18-as premierek kapcsán a látogatók az elsosorban.opera.hu oldalon tesztelhetik operatudásukat, továbbá nyereményjátékon vehetnek részt. A 12 kreatívon szereplő összes művész külön szuperhős kártyát kapott, amely segítségével megismerhetjük a “hősök” főbb jellemvonásait, szupererejüket és gyenge pontjukat. Ezenkívül az elkészült kreatívok üres szövegbuborékjait tartalommal megtöltve üzenetetküldhetünk Facebookon, e-mailen keresztül.

Tovább →


Opera 2015-2016

Opera imázskampány 2015-2016

A háromrészes Ahol kinyílik a világ kampány lezárásával a 2015/16-os évad az új ElsőSorban szlogennel indult. Az imázskampányhoz tíz kreatív készült, melyeken valamennyi operaházi műfaj megjelenik, akárcsak az ezeket “megtestesítő” különböző művészeti ágak képviselői, sztárjai. A divatfotókra emlékeztető kreatívokon portrék láthatók, de hosszabban szemlélve jelentőséggel bíró részletekre figyelhetünk fel, pl. Létay Kiss Gabriella (Cso-cso-szán) ikebana és origami fejdíszében további Puccini alakokat fedezhetünk fel. Felméry Lili táncosnő digitálisan megnyújtott nyaka a fekete hattyúra enged asszociálni, fejdíszén pedig A hattyúk tava, A diótörő és az Anyegin egy-egy jelenete látható.

Tovább →


Opera 2016-2017

Opera kampánytervezés: kreatívok

A korábbi év szürreális világból a 16/17-es évadban az Opera kreatívjai átléptek a tiszta valóságba. A művészek és az általuk megidézett darabok mellett maga a helyszín is jelentőséggel bír, mivel az Operaház és az Erkel Színház backstage-e mellett a felújítás előtt álló Eiffel Műhelyház is látható.  A plakátok hőseit olyan helyzetekben mutatjuk, ahogy a nézőtérről nem láthatjuk őket, benézünk a színfalak mögé. Mivel az operajátszás és a balett is társművészeteket karol fel, így jutott eszünkbe, hogy a magyar fotóművészetnek is vannak világsztárjai (André Kertész, Brassaï, Martin Munkácsi, Moholy-Nagy László, Robert Capa). Az ő látásmódjukat és a szinte minden jelentős művészi […]

Tovább →