Francia évad imagekampány ’20-21

A Francia évad imagekampány ’20-21 elsődleges célja, az új évad tematikájának megidézése volt.

A kreatívokon keresztül francia hangulatokat, impressziókat jelenítettünk meg. A plakátokon felvillanó pillanatok jól felismerhető francia életérzésekhez, témákhoz, helyszínekhez kapcsolónak, mint például kávéház, Párizs, Riviéra, Loire-mente, Provence, Eiffel (és Műhelyház), hanyag elegancia, életvidámság, szexepil, tavasz, szerelem, szépség, szomorúság… tegnap beszökött az ősz, elmúlás, Párizs az én Bakonyom, Bohémélet, Montmartre, festők, Szajna…

A háttérben azonban elengedhetetlen volt, hogy magyar tájak és nevezetességek tűnjenek fel, elsősorban a belvárosi látványosságokra koncentrálva, hiszen főleg városi hangulatokról van szó. Persze egy-egy kreatív erejéig beleférhetett a koncepcióba a vidéki kastély, a hangulatos présház, és a strandos beállítás is, de mindezt rajzoltan, túlszínezetten, és/vagy lehetőleg minél egyszerűbben ábrázolva. Az elvárás az volt, hogy egyes koncepciók több szereplősek (mintha egy család, barátok, kollégák vagy idegenek szerepelnének rajtuk), míg mások egy fős művészfotók legyenek, korunknak megfelelő ruhákban. Viszont minden esetben a szépséget kell sugározniuk– még ha az adott mű, vagy a kiragadott jelenet drámai hatású is.

A vizuális koncepciót filmplakátokat idező stílusban, hétköznapi beállításokkal oldottuk meg, csak finoman utalva az adott premier tartalmára.

Közösen (tervezőgrafika, fotó, stylist, Opera stáb) kerestük ki az opera-, balett leiratokból azokat a legjellemzőbb szimbólumokat, melyek segítségével tudtunk utalni a darabokra.

Mivel a jelenetek napjainkban, hétköznapi helyeken játszódnak, ezért kerültük a túlzó, és színpadias beállításokat. Mellőztünk minden olyan elemet, ami idegenül hatna egy hétköznapi szituációban.

A háttereket utólag szerkesztettük a művészek mögé. Cél volt, hogy minél több magyar város kerüljön be a kreatívba (Eger, Debrecen, Szentendre, Sopron stb.). A környezetet igyekeztünk mindig az adott darabhoz igazítani, de pl. Haja Zsolt esetében direkt szülővárosára, Debrecenre esett a választás.

A háttér megfestésével elértük, hogy mind a 19 kreatív egyneművé, és egyedivé váljon, más plakátokkal összetéveszthetetlen legyen. Ráadásul így még frissebbek és dinamikusabbak lettek, további plusz érzelmeket és egy kis varázslatot hordozva magukban….

A kreatívok nagyon fontos eleme maga a mű címe. Ettől lesz „filmplakátos” az egész. Fontos volt, hogy a címhez kiválasztott betűtípus is szerves részéve váljon a látványnak. Rengeteg font közül kerestük ki a legmegfelelőbbet, melyek kifejezően utalnak a darab hangulatára is. Több kép esetében, maga a font stílusa is inspirálta az utómunkát.

Bővebben az évadkampányról: Opera magazin 37. szám, 17-18. pdf oldal