Arculattervezés

Egyedi és kiemelkedő megjelenést adunk

Közel két évtizedes fennállásunk óta több mint 200 hazai és nemzetközi márka építését végeztük el. Azért dolgozunk, hogy olyan márkákat hozzunk létre, melyek értékesebbé teszik a vállalkozásokat.

Kiforrott munkamódszereket használunk, felmérjük és megértjük mitől lesz egy márka vonzó és ezt hangsúlyozzuk az arculatban is. Ma már azonban egyre több csatornán és érintkezési ponton kell a márkáknak bizonyítaniuk, ezért összetett és átgondolt tervezésre van szükség.

Every interaction
in any form
is branding.

Minden megjelenés számít

Nem csak logókat, hanem arculati rendszereket tervezünk

Céges, intézményi arculat

Az arculat akkor jó, ha következetesen, egységesen és minden lehetséges ponton pozitív képet mutat. Hiszen a jó arculat, jó benyomás. A névjegytől a prezentációig, a bosúrától a homlokzati reklámig minden a céges arculattervezés része, márkaérintkezési pont, kapcsolat a fogyasztó és a márka között.

Online arculat

A digitális korban a legtöbb márka számára az online megjelenés kiemelt jelentőséggel bír. A honlap, webdesign mellett a social media és a content marketing csatornáin való kommunikáció is professzionális megjelenést kíván. Az online arculatterv a márka által alkalmazott online csatornákra fókuszál.

Termékarculat, csomagolás tervezés

Fizikai termék esetében, a csomagolás elengedhetetlen ahhoz, hogy a megfelelő célcsoportot megszólítsuk és különbözzünk a többiektől. A tervezés során a grafikai elemek mellett a nyomdai megoldások, technikák is a márkát szolgálják.

.

Kiadvány arculat

A márkák prémium jellegét erősen tudja hangsúlyozni egy igényesen tervezett és kivitelezett brosúra, magazin vagy éppen katalógus. Az arculati elemek következetes használatával, kibontásával és tovább gondolásával a kiadványok kézzelfoghatóvá teszik a márkaélményt.

Értékesítési arculat

Az értékesítés elengedhetetlen feltétele a bizalom és a professzionális megjelenés az értékesítési út minden pontján: névjegy, árajánlat, prezentáció, brosúra, katalógus, csomagolás design, kiállítás/stand design, autómatrica, rollup stb.

Az arculat elemei

Logó és annak variációi

A logó a márka legfontosabb vizuális képviselője. Az a kép, amelyet a közönség felismer, képes felidézni, visszaemlékezni rá. Az első és legfontosabb tulajdonsága tehát minden logónak a megjegyezhetőség, az eredetiség, különbözőség. A logótervezés közben rengeteg kérdést kell megválaszolni: például ki a célközönség, akinek készül. A jó logó nem esztétikai kérdés, hanem olyan, mint egy egyedi aláírás, ami megkülönbözteti és azonosítja az adott céget, márkát. Mindezt teheti színeivel, formáival, csak vizuális jelként, önálló tipográfiával, a kettő kombinációjával, vagy az általa keltett hangulattal. De a legfontosabb, hogy tükrözi-e a márkát és a közönség képes-e elfogadni, azonosulni vele.

 

Színek

A színek kiválasztása, amelyeket a márka a teljes vizuálitásának kialakításához használ elengedhetetlenül fontos. A színkoncepció irányítja a márka tervezésének minden ágát, ideértve a logót, az ikonokat, az összes vizuális marketing anyagot és természetesen a cég weboldalát. A színek kiválasztásakor a siker egyik kulcsa az egyszerűség: legfeljebb öt szín kódolható egy márkaarculatban, de inkább maximum három az ideális. A márka színpalettája alap- és kiegészítő színekből áll. A színkombinációban figyelembe kell venni a színelméletet és az egyes színek pszichológiai hatásait. A színeket definiálni kell felhasználási környezetüknek megfelelően: CMYK, RGB, Pantone, RAL, stb. kód.

 

Tipográfia

Mint ahogy a színeknek, az egyes betűtípusoknak is egyedi hatása lesz a közönségre. A betűtípusoknak is van története, jelentése, egyedi karaktere, tehát nem mindegy mit, hol és hogyan használunk. A rendelkezésre álló óriási betűtípus választékból kell kiemelni azt, amely pontosan tükrözi a márkát. Definiálni kell az arculatban, valamint a kommunikációban (plakátokon, hirdetéseken, online felületeken, weboldalakon stb.) használatos fontokat. Alapvetően több betűtípust kell meghatározni: elsődlegest, másodlagost, kiegészítőt. Majd ezeket az arculattervezés teljes folyamatában minden eszközre, felületre következetesen kell alkalmazni. Fontos megjegyezni, hogy nem mindegyik betűkészlet alkalmas online alkalmazásra. Így egy márka fontkészletének kiválasztásakor külön figyelembe kell venni, hogy mely fontok alkamasak online ill. melyek csak offline felületekre.

 

Képkoncepció

A márkakommunikációban használt képanyag (fotók, illusztrációk) az arculati eszköztár fontos részét képezik. A megfelelő képanyag kiválasztása, elkészítése, a kialakított képkoncepció a márka üzenetét, alapelveit közvetíti és erősíti. A képalkotás technológiailag hihetetlenül könnyűvé vált napjainkban. Ugyanakkor következetes és a márka szempontjából releváns tartalmat közölni általuk nagyfokú professzionalizmust és felkészültséget igényel. Olyan képeket kell létrehozni és alkalmazni, amelyek támogatják a márka egyedi, megkülönböztető megjelenését. Ma már számtalan ingyenes és fizetős képadatbázis áll rendelkezésre. Azonban az egyedileg készített minőségi fotók, illusztrációk nagymértékben tudják emelni a márka prémium megjelenését, hitelességét.

 

Ikonok, piktogramok

Olyan grafikai szimbólumok, amelyek szerteágazóan használhatóak az arculat kialakításában. Így fontos szerepük lehet a teljes körű márkakommunikációban. Bár egyszerűnek tűnhetnek, mégis nagy figyelmet és tervezői szakértelmet kíván használatuk. Hiszen kis képek formájában kell egyértelmű és fontos üzenetet megjeleníteniük. Az ikonoknak is széles portfóliója létezik, amelyekből akár készen lehet válogatni, választani. Azonban itt is szerencsés megtervezni, egyediesíteni a márkára jellemző módon. Az ikonok tervezésekor célszerű kialakítani egy teljes portfóliót, ami minden lehetséges szituációra kiterjed. Így az alkalmazás során az összes elem karaktere egységes és következetes tud maradni. Egy jól kialakított és a márka arculat szempontjából releváns ikonrendszer önmagában is a profeszionális és megbízható márka benyomását kelti.

 

Illusztráció, infografika

Az illusztrációk a vizuális kommunikáció igen hatékony eszközei, amelyekre egyre nagyobb igény van, különösen az online felhasználói felületeken. Az illusztrációkkal könnyen kifejezhetünk finomabb érzelmeket, vagy összetettebb, elvontabb üzeneteket, helyzeteket is. A karakterek használatával megszemélyesíthetők a márka hősei, vagyis a fogyasztók is. Az illusztrációk elfordulnak a realizmustól, és lehetővé teszik, hogy a világot a márka által látott módon építsük fel. Az infografikák pedig azért népszerűek, mert általuk bonyolult, száraz információk, adatok bemutatását is élményszerűvé lehet tenni, kevés szöveggel, látványos grafikákkal. Az infografikák színessé tehetik a kiadványokat, beszámolókat, prezentációkat, posztokat, bejegyzéseket. Használatukkal gyorsan és tisztán kommunikálhatunk. Gyakorlatilag bármely iparágban használhatjuk, remek eszköz a márkaismertség növelésére és az érdeklődők bevonására.

 

Arculati kézikönyv

Arculati kézikönyv Müpa
Müpa arculati kézikönyv

Az arculati kézikönyv nem más, mint egy útmutató szabálygyűjtemény arra vonatkozóan, hogy egy márka hogyan jelenjen meg a piacon logója, tipográfiája, színpalettája, fotói és/vagy illusztrációi által. Egy referencia gyűjtemény, ami segít fenntartani a márka következetes és egységes megjelenését, minden csatornán és felületen. Az arculati kézikönyv készítés biztosítja, hogy bárki, aki a márkán dolgozik, és anyagok előállításáért felelős (webdesign, márkamagazin, szórólap, prezentáció, hírlevél, bejegyzések stb.) ugyanazt a megjelenést érje el. Egyszerűbb arculattervezési feladatoknál, kisarculatnál ez lehet egy rövidebb style guide, kiterjedtebb arculattervezési munkáknál pedig arculati kézikönyv, vagy más néven brand book.

Esettanulmányok

Díjaink

KM blog

2020.06.01.

A logók típusai – mikor, melyiket érdemes választani?

Gondoltad volna hogy a logóknak több csoportja is van? Bemutatjuk a logók 7 típusát, hogy el tudd dönteni a te márkádhoz melyik illik a legjobban.

2020.06.27.

Hogyan építsünk márkát? A 7 legfontosabb szabály, amit a nagy márkák szem előtt tartanak

Denis Lee John nagyvállalati márkaguru, a Sony korábbi alelnökének, márkastratégájának gondolataiból merítettünk

2020.06.15.

Logók és színek – mit érdemes figyelembe venni a logók színválasztásakor?

Az alábbiakban összefoglaltuk mit üzennek a legfontosabb alapszínek, mikor és milyen márkák esetében érdemes használni őket.

Projektek

Összes arculattervezés projektek →

HELLO, FEJLESZTENÉD A MÁRKÁD?

Írj nekünk