Every interaction
in any form is
branding.
Minden megjelenés számít
Nem csak logókat, hanem arculati rendszereket tervezünk
Céges, intézményi arculat
Az arculat akkor jó, ha következetesen, egységesen és minden lehetséges ponton pozitív képet mutat. Hiszen a jó arculat, jó benyomás. A névjegytől a prezentációig, a bosúrától a homlokzati reklámig minden a céges arculattervezés része, márkaérintkezési pont, kapcsolat a fogyasztó és a márka között.
Online arculat
A digitális korban a legtöbb márka számára az online megjelenés kiemelt jelentőséggel bír. A honlap, webdesign mellett a social media és a content marketing csatornáin való kommunikáció is professzionális megjelenést kíván. Az online arculatterv a márka által alkalmazott online csatornákra fókuszál.
Termékarculat, csomagolás tervezés
Fizikai termék esetében, a csomagolás elengedhetetlen ahhoz, hogy a megfelelő célcsoportot megszólítsuk és különbözzünk a többiektől. A tervezés során a grafikai elemek mellett a nyomdai megoldások, technikák is a márka egyediségét, megjelenését szolgálják.
.
Kiadvány arculat
A márkák prémium jellegét erősen tudja hangsúlyozni egy igényesen tervezett és kivitelezett brosúra, magazin vagy éppen katalógus. Az arculati elemek következetes használatával, kibontásával és tovább gondolásával a kiadványok kézzelfoghatóvá teszik a márkaélményt. A kiadványok nemcsak offline, hanem is online is megjelenhetnek.
Értékesítési arculat
Az értékesítés elengedhetetlen feltétele a bizalom és a professzionális megjelenés az értékesítési út minden pontján: névjegy, árajánlat, prezentáció, brosúra, katalógus, csomagolás design, kiállítás/stand design, autómatrica, rollup stb.
Signage
Az arculatnak megfelelően kialakított épület információs rendszer, kiemelten fontos az épületen belüli hatékony kommunikációhoz. Segít tájékoztatni, irányítani és informálni az embereket, hozzájárulva a biztonságos és könnyű navigációhoz. Legújabb formái a digitális kijelzők.
Az arculattervezés folyamata
Az arculattervezés egy remek lehetőség arra, hogy összetett módon gondolkodjunk a márkánkról és tudatosan építsük fel, az alapoktól egy komplex rendszerig. Ezen a linken 10 lépésben foglaltuk össze az arculattervezés folyamatát.
Az arculat elemei
Logó és annak variációi
A logó a márka legfontosabb vizuális képviselője. Az a kép, amelyet a közönség felismer, képes felidézni, visszaemlékezni rá. Az első és legfontosabb tulajdonsága tehát minden logónak a megjegyezhetőség, az eredetiség, különbözőség. A logótervezés közben rengeteg kérdést kell megválaszolni: például ki a célközönség, akinek készül. A jó logó nem esztétikai kérdés, hanem olyan, mint egy egyedi aláírás, ami megkülönbözteti és azonosítja az adott céget, márkát. Mindezt teheti színeivel, formáival, csak vizuális jelként, önálló tipográfiával, a kettő kombinációjával, vagy az általa keltett hangulattal. De a legfontosabb, hogy tükrözi-e a márkát és a közönség képes-e elfogadni, azonosulni vele.
Színek
A színek kiválasztása, amelyeket a márka a teljes vizuálitásának kialakításához használ elengedhetetlenül fontos. A színkoncepció irányítja a márka tervezésének minden ágát, ideértve a logót, az ikonokat, az összes vizuális marketing anyagot és természetesen a cég weboldalát. A színek kiválasztásakor a siker egyik kulcsa az egyszerűség: legfeljebb öt szín kódolható egy márkaarculatban, de inkább maximum három az ideális. A márka színpalettája alap- és kiegészítő színekből áll. A színkombinációban figyelembe kell venni a színelméletet és az egyes színek pszichológiai hatásait. A színeket definiálni kell felhasználási környezetüknek megfelelően: CMYK, RGB, Pantone, RAL, stb. kód.
Tipográfia
Mint ahogy a színeknek, az egyes betűtípusoknak is egyedi hatása lesz a közönségre. A betűtípusoknak is van története, jelentése, egyedi karaktere, tehát nem mindegy mit, hol és hogyan használunk. A rendelkezésre álló óriási betűtípus választékból kell kiemelni azt, amely pontosan tükrözi a márkát. Definiálni kell az arculatban, valamint a kommunikációban (plakátokon, hirdetéseken, online felületeken, weboldalakon stb.) használatos fontokat. Alapvetően több betűtípust kell meghatározni: elsődlegest, másodlagost, kiegészítőt. Majd ezeket az arculattervezés teljes folyamatában minden eszközre, felületre következetesen kell alkalmazni. Fontos megjegyezni, hogy nem mindegyik betűkészlet alkalmas online alkalmazásra. Így egy márka fontkészletének kiválasztásakor külön figyelembe kell venni, hogy mely fontok alkamasak online ill. melyek csak offline felületekre.
Képkoncepció
A márkakommunikációban használt képanyag (fotók, illusztrációk) az arculati eszköztár fontos részét képezik. A megfelelő képanyag kiválasztása, elkészítése, a kialakított képkoncepció a márka üzenetét, alapelveit közvetíti és erősíti. A képalkotás technológiailag hihetetlenül könnyűvé vált napjainkban. Ugyanakkor következetes és a márka szempontjából releváns tartalmat közölni általuk nagyfokú professzionalizmust és felkészültséget igényel. Olyan képeket kell létrehozni és alkalmazni, amelyek támogatják a márka egyedi, megkülönböztető megjelenését. Ma már számtalan ingyenes és fizetős képadatbázis áll rendelkezésre. Azonban az egyedileg készített minőségi fotók, illusztrációk nagymértékben tudják emelni a márka prémium megjelenését, hitelességét.
Ikonok, piktogramok
Olyan grafikai szimbólumok, amelyek szerteágazóan használhatóak az arculat kialakításában. Így fontos szerepük lehet a teljes körű márkakommunikációban. Bár egyszerűnek tűnhetnek, mégis nagy figyelmet és tervezői szakértelmet kíván használatuk. Hiszen kis képek formájában kell egyértelmű és fontos üzenetet megjeleníteniük. Az ikonoknak is széles portfóliója létezik, amelyekből akár készen lehet válogatni, választani. Azonban itt is szerencsés megtervezni, egyediesíteni a márkára jellemző módon. Az ikonok tervezésekor célszerű kialakítani egy teljes portfóliót, ami minden lehetséges szituációra kiterjed. Így az alkalmazás során az összes elem karaktere egységes és következetes tud maradni. Egy jól kialakított és a márka arculat szempontjából releváns ikonrendszer önmagában is a profeszionális és megbízható márka benyomását kelti.
Illusztráció, infografika
Az illusztrációk a vizuális kommunikáció igen hatékony eszközei, amelyekre egyre nagyobb igény van, különösen az online felhasználói felületeken. Az illusztrációkkal könnyen kifejezhetünk finomabb érzelmeket, vagy összetettebb, elvontabb üzeneteket, helyzeteket is. A karakterek használatával megszemélyesíthetők a márka hősei, vagyis a fogyasztók is. Az illusztrációk elfordulnak a realizmustól, és lehetővé teszik, hogy a világot a márka által látott módon építsük fel. Az infografikák pedig azért népszerűek, mert általuk bonyolult, száraz információk, adatok bemutatását is élményszerűvé lehet tenni, kevés szöveggel, látványos grafikákkal. Az infografikák színessé tehetik a kiadványokat, beszámolókat, prezentációkat, posztokat, bejegyzéseket. Használatukkal gyorsan és tisztán kommunikálhatunk. Gyakorlatilag bármely iparágban használhatjuk, remek eszköz a márkaismertség növelésére és az érdeklődők bevonására.
Arculati kézikönyv
Az arculati kézikönyv nem más, mint egy útmutató szabálygyűjtemény arra vonatkozóan, hogy egy márka hogyan jelenjen meg a piacon logója, tipográfiája, színpalettája, fotói és/vagy illusztrációi által. Egy referencia gyűjtemény, ami segít fenntartani a márka következetes és egységes megjelenését, minden csatornán és felületen. Az arculati kézikönyv készítés biztosítja, hogy bárki, aki a márkán dolgozik, és anyagok előállításáért felelős (webdesign, márkamagazin, szórólap, prezentáció, hírlevél, bejegyzések stb.) ugyanazt a megjelenést érje el. Egyszerűbb arculattervezési feladatoknál, kisarculatnál ez lehet egy rövidebb style guide, kiterjedtebb arculattervezési munkáknál pedig arculati kézikönyv, vagy más néven brand book.
Esettanulmányok
Díjaink
2× Arany Effie Awards
2× Ezüst Effie Awards
1× Aranypenge
4× Aranyrajzszög
1× Ezüst Delfin / Cannes
1x Hipnózis
Leggyakoribb kérdések
-
Milyen információkat kell megadnom, hogy elkezdhető legyen az arculattervezés?
A munkafolyamat egy általunk kiküldött brief kitöltésével kezdődik. Ahhoz, hogy az arculattervezési folyamat elkezdődhessen, először meg kell értenünk a vállalkozás céljait, célközönségét, versenytársait, és azt, hogy milyen üzenetet szeretne közvetíteni. Minden olyan információra szükségünk van, ami az igényekre, a meglévő keretekre, figyelembe veendő szempontokra vonatkozik.
-
Mennyi időbe telik az arculattervezés?
Az arculattervezés időtartama nagymértékben függ a projekt bonyolultságától és a szükséges elemek számától. Egy egyszerű logótervezés néhány nap alatt is kivitelezhető, míg egy intézményi arculattervezés hónapokig is eltarthat. A folyamat elején projekt timingot készítünk, ami átláthatóvá teszi a teljes folyamatot és az érintettek számára kijelöli a közösen meghatározott határidőket.
-
Mit tartalmaz egy arculattervezés?
Az arculattervezés tartalmazza a logótervezést, a színpaletta meghatározást, a betűtípus kiválasztást, a névjegykártya, a levélpapír és más nyomtatott anyagok tervezését, illetve az online jelenlét (weboldal, közösségi média stb.) vizuális elemeinek tervezését. Természetesen ezek az elemek a vállalkozás igényeinek megfelelően testreszabhatók. Optimális esetben az arculattervezés kiterjed minden olyan márka érintkezési pontra, ahol a célcsoport találkozik az adott márkával.
-
Milyen hatással van a jó arculattervezés a vállalkozásokra?
Egy jó arculattervezés segít abban, hogy a vállalkozás kiemelkedjen a versenytársak közül, növeli a vásárlói élményt, erősíti a lojalitást, összességében vonzóbbá, szerethetőbbé teszi a márkát a célközönség számára. Egy átgondolt és következetesen alkalmazott arculat abban is segít, hogy a vállalkozás üzenetei világosabbak és könnyebben érthetők legyenek a fogyasztók számára. Végsősoron pedig egy erős márka befektetés, hiszen magasabb profitot eredményez, azáltal hogy a fogyasztók hajlandók magasabb árat fizetni egy olyan márkáért, ami mellett elköteleződtek.
-
Van-e garancia az arculattervezésre? Mi történik, ha nem tetszik a terv, amit kapok?
Egyrészt igyekszünk jól felmérni az igényeket, másrészt pedig több tervet, irányt küldünk. Ha ezek nem kerülnek elfogadásra, akkor még 2 tervezési kör áll rendelkezésre ahhoz, hogy megszülessen a legjobb végeredmény. Tehát itt egy folyamatról van szó, ahol az ügyfél igények és a szakmai, tervezői szempontok alapján segítünk kiválasztani a legjobb megoldást.
-
Hogyan működik a kommunikáció a tervezési folyamat során?
Minden tervezési munka során egy tervezői csapatot hozunk létre, amit a projektmenedzser koordinál. A kommunikáció főként online, E-mailen, telefonon, webes meeting platformokon, vagy akár személyes találkozókon keresztül is történhet. Minden projekt során igyekszünk alkalmazkodni az ügyfél igényekhez, és proaktívan kézben tartani a folyamatot.
-
Milyen formátumokban kapom meg a tervezett arculati elemeket?
A kész logót vektoros formátumban (pl. AI, EPS, pdf) és képes formátumban (pl. JPG, PNG) is átadjuk, hogy azt széles körben, online és nyomtatott formában is lehessen használni. További arculati elemeket pedig előzetesen egyeztett sablonban adjuk át. A teljes arculat kézbentartásához arculati kézikönyvet is biztosítunk, amely bemutatja és szabályozza, hogyan lehet használni az arculati elemeket a különböző helyzetekben.
-
Mi történik, ha már rendelkezem logóval, de frissíteni szeretném az arculatot?
Redesign esetén nagyjából ugyanúgy zajlik a folyamat, felmérjük az igényeket és az alapján frissítjük a logót, a kívánt mértékben. Ha pedig a logó marad, de új arculati elemekre van szükség, pl. új honlapra, akkor a meglévő logóhoz ill. arculati igényekhez igazodva visszük tovább a meglévő arculatot.
KM blog
Logók mozgásban – 5 animált logó típus példákkal
Az animált logók egyre népszerűbbek hiszen dinamikus, innovatív és figyelemfelkeltő módon adnak megjelenést a márkáknak.
Az arculati kézikönyv készítés legfontosabb elemei
Ahhoz, hogy egy márka professzionálisan kommunikáljon, nem elég, hogy jól nézzen ki, különleges és szerethető legyen, az is nagyon fontos, hogy mindezt következetesen és egységesen tegye minden felületen.
Logók és fontok – az ötféle betűtípus a logótervezésben
Amikor logót, vagy arculatot tervezünk, akkor bonyolult üzeneteket, értékeket, tulajdonságokat kell megfogalmaznunk a lehető legegyszerűbb formában.
Projektek
Intézményi, vállalati arculattervezés
Miskolci Egyetem Müpa Magyar Állami Operaház Csokonai Színház Vörösmarty Színház Nemzeti Filmintézet Hotel Helikon Magyar Energiahatékonysági Intézet WHB Group Óbuda Group Jankovits Engineering Zala Zone Térváz MikroPakk GROW Group NMHH Foodbase Hamar ConsultingTermék, szolgáltatás arculat
Virághegyi Pincészet Fiastyúk Udvarház Rádbízom Boxy Helikon könyvek Filmio Cziffra100 SkyLine Residence Codebase Real Escape RenoPontRólunk mondták
„Legyen szó intézményi és színházi évadhoz fűződő kreatív arculattervezésről, egyedi események látványvilágának megalkotásáról, kiadvány- és lapszerkesztésről vagy prezentációk összeállításáról, nincs feladat, ami túl kicsi vagy túl nagy lenne a Kreatív Műhely felkészült, professzionális csapata számára. Az Opera évadonkénti több száz programja számos feladat és kihívás elé állítja Mátai Attila és Végh Endre csapatát, elkötelezett, az általunk képviselt speciális tematikák iránt is fogékony, prémium minőségű munkájuknak köszönhetően azonban nem csak becsülettel helyt állnak, de számos hazai és nemzetközi elismerést szereztek intézményünknek. Felkészültségük, szakértelmük, munkabírásuk olyan értékek, melyek egy évtizede biztos alapjai együttműködésünknek, és amire a jövőben is bizton számítunk.”
Mikos Éva, értékesítési osztályvezető, Magyar Állami Operaház
„Rendkívül profi munka, kiváló kapcsolattartás, gyors megoldások. Számomra ezek jelentik a Kreatív Műhely ügynökséget. Nagyon erős szakmai támogatást tudhatunk magunk mögött általuk, mindig minőségi munkával, valóban kreatív megoldásokkal. Az együttműködés során nagyon hamar összecsiszolódtunk, mára már fél szavakból is megértjük egymást. Mindig öröm, ha egy közös projekt megvalósul.”
Mihalcsik Judit, kommunikációs koordinátor, Cziffra Fesztivál & Cziffra100 Emlékév
„Több ügynökséggel tárgyaltunk, és bár már volt egy befutó, a Kreatív Műhely munkája egyediségével kellemes meglepetésként landolt fiókunkban. Külön öröm volt számunkra, ahogy meg akarták érteni a márkát és hogy közösen ötleteltek velünk. Rugalmasságuk a profizmusuk legfőbb mutatója lett és rekord idő alatt sikerült létrehozni egy tényleg egyedi alkotást, a weblapunkat. Az oldal azóta is több független szakmabeli kollégától nem kevés dicséretet kapott.
A felhasználók pedig imádják, így mi is! Köszönjük!”
Balázs Ureczky, CEO, Instant Nights
„A Kreatív Műhellyel 2020-ban kezdtünk el együtt dolgozni egy projekten, amiből azóta több megbízás is lett. Reménytelen maximalistaként végre meg tudtam nyugodni, mert szinte minden leadott anyaguk kifogástalanul alapos és minőségi volt, de ha további kérésünk volt, rugalmasan megtalálták az optimális megoldást. Ráadásul a szakmai profizmust egy hatékony, ügyfélközpontú, türelmes kommunikáció is kíséri, úgyhogy nagyon élvezetes velük dolgozni. Egy biztos pont és egy minőségi biztosíték lettek az életünkben, és a partnereinktől is csupa pozitív visszajelzést kapunk az új arculatunk és honlapunk debütálása óta.”
Dr. SÁFIÁN Fanni, tudományos munkatárs, MEHI
„A Kreatív Műhely számomra mindig a minőség és profizmus megtestesítője volt. Hihetetlen szép munkák születnek a kezeik között! Ami pedig extrán érték, hogy a dizájn sohasem öncélú, minden elkészült anyag mögött egy alaposan végiggondolt rendszer van, ami a funkcionalitást támogatja – legyen az egy szórólap, egy arculat, vagy akár egy komplett weboldal. Én nagyon szeretek velük dolgozni!”
Balla Ágnes, ügyvezető, Health and Beauty Business Media Kft.
„Mi nagyon sokat nyertünk az új honlapunkkal tisztán üzleti szempontból is, de emberileg és szakmailag is sokat kaptunk a közös munkából. Szóval köszönet a profizmusotokért.”
Tábori Kálmán, igazgató, Jezsuita Kiadó
„..Ami viszont kiáramlik, azt érdemes eltanulni: a látásmódot, üzleti szellemet, kollegialitást, művészetet. Hogyan lehet egyszerű formákban is újat mutatni, áttekinthetőnek és informatívnak, esztétikusnak és modernnek lenni egyszerre. Barátságosnak és pontosnak, közvetlennek és igényesnek. Mindössze ennyi kell ahhoz, hogy egy céghez szívesen térjen vissza az ügyfél. Hát nem egyszerű?”
Bassa Lia, ügyvezető igazgató, Információs Társadalomért Alapítvány
„A Kreatív Műhely csapata mindig a rendelkezésünkre áll, sürgős határidejű feladatokat is kivétel nélkül elvállalnak. A szolgáltatásaik széles palettán mozognak, digitális és print anyagokban is felkészültek. A cégcsoportunk arculatát ők alakították ki, az anyagainkat mindig a céges imázsunknak megfelelően készítik el.”
Pető Éva, marketing menedzser, Óbuda Group
„A Kreatív Műhelyt szakemberek ajánlották. Az első nagy rácsodálkozásom az volt, mikor a régi logó helyett szinte elsőre megtalálták az új formát. És ez később is jellemző volt rájuk: eredeti, nagyon frappáns, de hozzánk illeszkedő, pont nekünk való ötleteik voltak, amik aztán mindannyiunk örömére gyorsan és hiánytalanul meg is valósultak.”
Tál Mariann, ügyvezető igazgató, Ventiv Group
HELLO, FEJLESZTENÉD A MÁRKÁD?