Kiadványszerkesztés

Minőségi kiadványok, igényes márkáknak

A kiadványszerkesztés terén jelentős referenciákkal rendelkezünk. Hatalmas szám jönne ki, ha összeadnánk hány kiadványoldalt, nyomtatott kommunikációs anyagot terveztünk, szerkesztettünk, kiviteleztünk működésünk évei alatt.

Bár a márkakommunikáció egyre inkább az online térben zajlik, a kiadványok reneszánszukat élik és hathatós kiegészítői az online csatornáknak. Mindannyian tapasztaltuk már, hogy egy tökéletesen szerkesztett, gyönyörűen kivitelezett kiadványt élmény kézbe venni. Az offline kiadványok nagyban tudják erősíteni a márkák prémium jellegét. A kiadványtervezés, -szerkesztés, kivitelezés pedig, az innovatív nyomdai technológiáknak köszönhetően, folyamatosan túlszárnyalhatja önmagát.

A különböző nyomtatott kommunikációs anyagok a következetes márkakommunikáció elemei. Így a tervezési folyamatban a márkaépítés, illetve vizuális identitás részeként kezeljük őket. Egy kiadvány akkor professzionális, ha stílusában, layoutjában, vizuális megoldásaiban a márkaidentitást tükrözi.

A kiadványszerkesztés fontos design elemei a typográfia, a vizuális stílus, a fotóanyag, ill. egyre fontosabb eszköz az adatvizualizáció, ezen belül is az infografikák. Mindezen elemek az arculattervezés során kerülnek meghatározásra, ill. az arculati kézikönyvben (AKK), vagy a brand bookban összefoglalva.

Sok esetben a kiadványok részben vagy egészben az online térben is megjelennek. Egyre gyakoribbak a letölthető vagy lapozós formájú E-kiadványok. Egy tetszetősen elkészített online PDF anyagnak pedig SEO hozadéka is van, amennyiben elláttuk a megfelelő beállításokkal.

Herend Herald kiadványtervezés kiadványszerkesztés
Herend Herald márkamagazin

Mitől lesz magával ragadó egy kiadvány?

Tipográfia

A typográfiánál a fontkészlet kerül meghatározásra. Definiálni kell az elsődleges és másodlagos betűtípust, valamint ezek kapcsolódásait. A címek, alcímek, leadek, felsorolások, idézetek egységes stílust kell kapjanak. Az egész typográfiánál azonban kiemelten fontos, hogy ne csak szép, hanem olvasható is legyen a szöveg. Az olvashatóságot számos részlet befolyásolja: a betűméret, tördelés, hátterek, sortávok stb.

Képkoncepció

A vizuális elemeknél a színek, minták, részletek összhangja teszi kellemessé a látványt. Professzionális képanyag nélkülözhetetlen a kiadványokgoz. A profi fotós által készített fotók használata a hitelességet növelik. Azonban a fotóhasználat esetében is fontos az egység, a stílusozás. Gondoljunk csak a beállításokra, hátterekre, filterekre.

Infografikák

Az infografikák egyre fontosabb eszközei nemcsak az offline, hanem az online kiadványoknak is. Információs zajban élünk, egyre kiélezettebb a harc a fogyasztók figyelméért. Így szükségszerű, hogy a szárazabb vagy bonyolultabb tartalmakat is könnyen érthető és szórakoztató formában adjuk át. Gyakorlatilag bármilyen felsorolás, történeti áttekintés, összefoglalás, adatelemzés megjelenítése feldobható infografikával.

Tartalom

A vizuális megjelenés és a tipográfia mellett természetesen a kiadványok tartalma is lényeges része a kiadványoknak. A jól megírt tartalom az olvasók számára releváns, fontos vagy éppen szórakoztató kell hogy legyen. A szórólapok marketing szövegének és a márkamagazinok natív tartalmának előállításában egyaránt ügyfeleink rendelkezésére állunk.

A kiadványszerkesztés lépései

01

Előkészítés

Felállítjuk a projekt csapatot, valamint felmérjük a pontos igényeket a kiadvánnyal kapcsolatban. Meghatározzuk a projekt fő sarokpontjait  és közösen meghatározzuk a határidőket.

02

Kilövés

Terjedelmesebb kiadványok (katalógusok, márkamagazinok, céges brosúrák, éves jelentések) esetén egy tartalmi összefoglalót készítünk. Majd kialakítjuk a kiadvány tartalmi egységeit, sorrendjét, felépítését.

03

Borító tervezés

Vitathatatlanul a legizgalmasabb rész a borító tervezése, kialakítása. Egy borító sok esetben igazi mestermunka, a művészet és a kreativitás találkozása. Büszkék vagyunk arra, hogy számos prémium márka és irodalmi alkotás megjelenését segíthettük borítóterveinkkel.

04

Layout tervezés

Itt a kép és szöveg aránya, valamint az arculati keretek határozzák meg az oldalak design tervezését. A borítótervezéssel kezdődött izgalmas alkotófolyamat tovább folytatódik, ahogy a belső layout oldalról oldalra láthatóvá válik.

05

Lektorálás

A nyelvi lektoroké a főszerep, hogy a végeredmény tördelési és stilisztikai hibáktól mentes minőségi tartalom legyen. Amennyiben több nyelvű kiadványról van szó, az operátorok elkészítik a nyelvi mutációkat és azokat is kiküldjük.

06

Nyomdai előkészítés

A jóváhagyott layout tervek képanyagait részletesen kidolgozzuk és a lehető legmagasabb minőségben előállítjuk. A nyomdai specifikáció alapján elkészítjük a nyomdai fájlokat és átadjuk őket a nyomdának.

Díjaink

Projektek

Összes kiadványszerkesztés projekt →

HELLO, FEJLESZTENÉD A MÁRKÁD?

Írj nekünk