Kiadványtervezés, kiadványszerkesztés

A kiadványtervezés, kiadványszerkesztés terén jelentős referenciákkal rendelkezünk. Hatalmas szám jönne ki, ha összeadnánk hány kiadványoldalt, nyomtatott kommunikációs anyagot terveztünk, szerkesztettünk, kiviteleztünk működésünk évei alatt.

Bár a márkakommunikáció egyre inkább az online térben zajlik, a kiadványok reneszánszukat élik és hathatós kiegészítői az online csatornáknak. Mindannyian tapasztaltuk már, hogy egy tökéletesen szerkesztett, gyönyörűen kivitelezett kiadványt élmény kézbe venni. Az offline kiadványok nagyban tudják erősíteni a márkák prémium jellegét. A kiadványtervezés, -szerkesztés, kivitelezés pedig, az innovatív nyomdai technológiáknak köszönhetően, folyamatosan túlszárnyalhatja önmagát.

A különböző nyomtatott kommunikációs anyagok a következetes márkakommunikáció elemei. Így a tervezési folyamatban a márkaépítés, illetve vizuális identitás részeként kezeljük őket. Egy kiadvány akkor professzionális, ha stílusában, layoutjában, vizuális megoldásaiban a márkaidentitást tükrözi.

Herend Herald kiadványtervezés kiadványszerkesztés
Herend Herald márkamagazin

Mitől lesz magával ragadó egy kiadvány?

A kiadványtervezés fontos design elemei a typográfia, a vizuális stílus, a fotóanyag, ill. egyre fontosabb eszköz az adatvizualizáció, ezen belül is az infografikák. Mindezen elemek az arculattervezés során kerülnek meghatározásra, ill. az arculati kézikönyvben (AKK), vagy a brand bookban összefoglalva.

A typográfiánál a fontkészlet kerül meghatározásra. Definiálni kell az elsődleges és másodlagos betűtípust, valamint ezek kapcsolódásait. A címek, alcímek, leadek, felsorolások, idézetek egységes stílust kell kapjanak. Az egész typográfiánál azonban kiemelten fontos, hogy ne csak szép, hanem olvasható is legyen a szöveg. Az olvashatóságot számos részlet befolyásolja: a betűméret, tördelés, hátterek, sortávok stb.

A vizuális elemeknél a színek, minták, részletek összhangja teszi kellemessé a látványt. A profi fotók használata a legtöbb esetben indokolt, hiszen a hitelességet növelik. Azonban a fotóhasználat esetében is fontos az egység, a stílusozás. Gondoljunk csak a beállításokra, hátterekre, filterekre.

Az infografikák egyre fontosabb eszközei nemcsak az offline, hanem az online kiadványoknak is. Információs zajban élünk, egyre kiélezettebb a harc a fogyasztók figyelméért. Így szükségszerű, hogy a szárazabb vagy bonyolultabb tartalmakat is könnyen érthető és szórakoztató formában adjuk át. Gyakorlatilag bármilyen felsorolás, történeti áttekintés, összefoglalás, adatelemzés megjelenítése feldobható infografikával.

A vizuális megjelenés és a typográfia mellett természetesen a kiadványok tartalma is lényeges része a kiadványoknak. A jól megírt tartalom az olvasók számára releváns, fontos vagy éppen szórakoztató kell hogy legyen. A szórólapok marketing szövegének és a márkamagazinok natív tartalmának előállításában egyaránt ügyfeleink rendelkezésére állunk.

Sok esetben a kiadványok részben vagy egészben az online térben is megjelennek. Egyre gyakoribbak a letölthető vagy lapozós formájú E-kiadványok. Egy tetszetősen elkészített online PDF anyagnak pedig SEO hozadéka is van, amennyiben elláttuk a megfelelő beállításokkal.

Opera magazin kiadványtervezés kiadványszerkesztés
Opera magazin kiadványtervezés

A kiadványtervezés, kiadványszerkesztés lépései – így dolgozunk:

Előkészítés: Az igények és a rendelkezésre álló büdzsé keret alapján javaslatot teszünk a kiadvány méretére, oldalszámra, nyomdai kivitelezésre. Előfordulhat, hogy nem áll rendelkezésre, vagy csak részben megfelelő minőségű a képanyag. Ilyenkor fotózással és/vagy stock fotóval segítjük ügyfeleinket.

Timing: Ügyfeleinkkel közösen meghatározzuk a fő sarokpontokat. Majd ehhez mérten állítjuk fel a rövidebb projekt szakaszokat.

Kilövés: Terjedelmesebb kiadványok (katalógusok, márkamagazinok, céges brosúrák, éves jelentések) esetén egy tartalmi összefoglalót készítünk. Majd kialakítjuk a kiadvány tartalmi egységeit, sorrendjét, felépítését.

Tartalom előállítás: Igény szerint vállaljuk a tartalom előállítását, vagy a meglévő tartalom stílusozását. Amennyiben szükséges nyelvi fordítóinkkal színvonalas idegen nyelvű fordítást tudunk biztosítani.

Borító tervezés: Vitathatatlanul a legizgalmasabb rész a borító tervezése, kialakítása. Egy borító sok esetben igazi mestermunka, a művészet és a kreativitás találkozása. Büszkék vagyunk arra, hogy számos prémium márka és irodalmi alkotás megjelenését segíthettük borítóterveinkkel. A borítók tervezését sok esetben kíséri címlapfotózás, ami igazi csapatmunka. A címlapok megszületését ilyenkor a fotós stáb, sminkes, fodrász, stylist, művészeti vezetők, modellek segítik.

Belső oldalak layout, kiadványszerkesztés: Itt a kép és szöveg aránya, valamint a már korábban említett, arculati keretek határozzák meg az oldaltervek létrejöttét. A borítótervezéssel kezdődött izgalmas alkotófolyamat tovább folytatódik, ahogy a belső design oldalról oldalra láthatóvá válik.

Nyelvi mutációk: Amennyiben több nyelvű kiadványról van szó, a fordítások behelyezése, újratördelése az operátoraink segítségével történik.

Lektorálás: a nyelvi lektoroké a főszerep, hogy a végeredmény tördelési és stilisztikai hibáktól mentes minőségi tartalom legyen.

Nyomdai előkészítés, produkció: A nyomdai specifikáció alapján elkészítjük a nyomdai fájlokat, ill. igény szerint leszállítjuk a kész kiadványokat.

Kiadványtervezés projektek

Márkamagazin:

Berlinale MagazinT-Systems Jövőkép márkamagazin, Herend Herald, Opera magazin

Céges brosúra:

Óbuda Group, Jankovits Engineering brosúra, Mikropakk, Fővárosi Vízművek, Euroskill Partner Brosúra, Térváz, Kolping Hotel

Termékkatalógus:

Herend katalógus, Baumit kiadványok

Éves jelentés, etikai kódex:

OBA, MKB Bank, Szerencsejáték ZRT,

Műsorfüzet, műsorkalendárium:

Opera, Müpa, Csokonay Színház,

Könyvborító:

Márai sorozat, Vonnegut sorozat, Boris Vian sorozat, Lackfi János sorozat

Összes kiadványtervezési projektünk →

 

Igényes kiadványra van szüksége?
Kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot!

Ajánlatot kérek